Projektowanie grafiki produktów: Funkcjonalność

Projektowanie grafiki produktów: Funkcjonalność

Projektowanie produktów jest bardzo podobne do sztuki. Kreatywność i wizja łączą się, aby stworzyć coś nowego, wciągającego i odważnego. Ale projektanci produktu mają inny zestaw wyzwań niż artyści.

Projektanci produktów muszą tworzyć z myślą o klientach. Ich wytwory muszą być użyteczne. Muszą one być akceptowane w domach nabywców, gdzie zamiast na ścianie, muszą być widoczne w przedmiotach używanych codziennie przez każdego konsumenta.

Projektowanie produktów to duże wyzwanie. Zdecydowana większość ludzi nie zna się na projektowaniu, ale to właśnie ich potrzeby musi brać pod uwagę projektant. Nie jest to łatwe zadanie, bo konsumenci często nawet nie wiedzą, czym one są! O ile projektant i artysta mają inne zadania, o tyle projektowanie produktu jest nadal sztuką, wymagającą umiejętności, praktyki i intuicji. Poniższe 10 wskazówek dotyczących projektowania produktów jest przydatne, gdy zastanawiasz się jak stworzyć dobry projekt.

Musi być użyteczny

Może się to wydawać oczywiste, ale bardzo ważne jest, aby o tym pamiętać. Oczywiste jest, że sam produkt musi być użyteczny; w przeciwnym razie nie byłoby sensu nazywać go produktem. Użyteczność zawsze będzie priorytetem numer jeden. Ale użyteczność nie odnosi się tylko do samego produktu. Projektant musi stosować wymóg użyteczności do każdego aspektu projektu. Każdy element projektu musi spełniać określoną funkcję. Należy pamiętać o tym punkcie. Jeśli tak nie jest, należy poważnie rozważyć, czy dany element powinien znaleźć się w projekcie. Wynika po części, z faktu, że jako projektant nie projektujesz dla siebie. Projektujesz dla innych. Każdy aspekt projektu, który nie jest w oczywisty sposób użyteczny, jest jeszcze jedną rzeczą, która może przeszkadzać lub odciągać uwagę konsumenta od produktu.

Wyższość funkcji nad cechami

Teraz wchodzimy jeszcze głębiej. Nawet jeśli element projektu jest przydatny, to i tak może nieco przeszkadzać. Dla twórców niezależnie od tego, czy są projektantami, artystami, kompozytorami czy poetami, pokusa, by zawrzeć w treści zbyt wiele jest zawsze obecna. Za dużo funkcji, za dużo notatek, za dużo kolorów, za dużo słów. Czasami łatwiej jest dodać komponenty niż je usunąć. Jako projektant produktu, powinieneś skupić się na funkcjonalności, a nie na funkcjach. Wspaniały produkt łatwo może zostać przytłoczony przez zbyt wiele treści Jako projektant, możesz być zachwycony wszechstronnością swojego projektu. Ale czasami ludzie nie chcą inteligentnego urządzenia: chcą czegoś, co po prostu działa. Im więcej funkcji, tym mniej intuicyjny i prosty staje się produkt. Czasami śrubokręt jest lepszy niż scyzoryk armii szwajcarskiej. Zastanów się nad przeznaczeniem swojego produktu. Czerp inspirację z prostych produktów, które wygenerowały milionowe zyski.