Projektowani grafiki produktów: Estetyka

Projektowani grafiki produktów: Estetyka

Rozwiązywanie problemów w świecie rzeczywistym

Jedną z pierwszych rzeczy, których powinieneś się nauczyć podczas szkolenia z projektowania produktów jest to, że każdy udany produkt był popularny, ponieważ rozwiązywał istniejący problem. Jeśli twój produkt nie rozwiązuje problemu, to staje się dziełem sztuki i prawdopodobnie nie zainteresuje żadnej galerii. Rozwiązanie, które wymyślisz, musi odpowiadać istniejącemu problemowi lub potrzebie. O wiele trudniej jest przekonać ludzi, że mają problem, o którym nie wiedzieli, niż zaoferować im rozwiązanie problemu, o którym już wiedzą. Marketerzy i projektanci produktów czasami próbują ująć w ramy problemy, które tak naprawdę nie są problemami, ale dopóki konsumenci nie zgodzą się z tym, co oni myślą, trudno będzie w ten sposób zdobyć jakąkolwiek popularność. Proces projektowania powinien zaczynać się od konkretnego problemu w świecie rzeczywistym i od tego momentu rozwijać się w celu jego rozwiązania.

Estetyka ma znaczenie

Omówiliśmy już znaczenie funkcjonalności i praktyczności. Nie dajmy się jednak ponieść myśli, że liczy się tylko wydajność. Wygląd produktu konsumenckiego jest tak samo ważny dla dobrego projektu jak jego funkcjonalność. Dotyczy to zarówno oprogramowania i produktów cyfrowych, jak i sprzętu i dóbr materialnych. Dobry projektant musi mieć wyczucie estetyki. Jest to jeden z obszarów, w którym projektanci przemysłowi pokazują swoją wartość. W przypadku większości produktów konsumenckich prostota jest atutem. Elegancja przeważa nad ostentacją. Produkt musi wyglądać dobrze, a jednocześnie pasować do reszty domu kupującego. Większość produktów nie chce skupiać na sobie całej uwagi w pomieszczeniu. Z drugiej strony, czasami tak jest. Musisz zrozumieć, jaki jest Twój rynek.

Dbałość o szczegóły

Małe rzeczy mają znaczenie. Chociaż te szczegóły mogą nie rzucać się od razu w oczy wszystkim konsumentom, to skumulowany efekt wielu niedoskonałości może stanowić różnicę w projekcie produktu. Właściwe dobranie elementów może zrobić wrażenie na konsumentach, zwłaszcza w dobie masowej produkcji i tanich dóbr jednorazowego użytku. Traktuj każdy element grafiki swojego produktu z szacunkiem.

Dobre projekty są proste

Konsumenci powinni być w stanie szybko i intuicyjnie zrozumieć jak dany produkt ma działać. Nie możesz zagwarantować, że zawsze będą interpretować go w ten sposób, ale powinieneś upewnić się, że twój produkt jest łatwy w użyciu. Konsumenci szybko staną się sfrustrowani i niezainteresowani produktem, który ma nieczytelną grafikę. Nie zawahają się zmienić na inny, który im to umożliwia. Zawsze staraj się spojrzeć na swój produkt z perspektywy osoby, która nigdy wcześniej nie miała z nim do czynienia. Jak można go źle wykorzystać, co może być mylące? Nie zakładaj, że coś jest oczywiste tylko dlatego, że jest oczywiste dla ciebie.