Projektowani grafiki produktów: Estetyka
Rozwiązywanie problemów w świecie rzeczywistym
Jedną z pierwszych rzeczy, których powinieneś się nauczyć podczas szkolenia z projektowania produktów jest to, że każdy udany produkt był popularny, ponieważ rozwiązywał istniejący problem. Jeśli twój produkt nie rozwiązuje problemu, to staje się dziełem sztuki i prawdopodobnie nie zainteresuje żadnej galerii. Rozwiązanie, które wymyślisz, musi odpowiadać istniejącemu problemowi lub potrzebie. O wiele trudniej jest przekonać ludzi, że mają problem, o którym nie wiedzieli, niż zaoferować im rozwiązanie problemu, o którym już wiedzą. Marketerzy i projektanci produktów czasami próbują ująć w ramy problemy, które tak naprawdę nie są problemami, ale dopóki konsumenci nie zgodzą się z tym, co oni myślą, trudno będzie w ten sposób zdobyć jakąkolwiek popularność. Proces projektowania powinien zaczynać się od konkretnego problemu w świecie rzeczywistym i od tego momentu rozwijać się w celu jego rozwiązania.
Estetyka ma znaczenie
Omówiliśmy już znaczenie funkcjonalności i praktyczności. Nie dajmy się jednak ponieść myśli, że liczy się tylko wydajność. Wygląd produktu konsumenckiego jest tak samo ważny dla dobrego projektu jak jego funkcjonalność. Dotyczy to zarówno oprogramowania i produktów cyfrowych, jak i sprzętu i dóbr materialnych. Dobry projektant musi mieć wyczucie estetyki. Jest to jeden z obszarów, w którym projektanci przemysłowi pokazują swoją wartość. W przypadku większości produktów konsumenckich prostota jest atutem. Elegancja przeważa nad ostentacją. Produkt musi wyglądać dobrze, a jednocześnie pasować do reszty domu kupującego. Większość produktów nie chce skupiać na sobie całej uwagi w pomieszczeniu. Z drugiej strony, czasami tak jest. Musisz zrozumieć, jaki jest Twój rynek.
Dbałość o szczegóły
Małe rzeczy mają znaczenie. Chociaż te szczegóły mogą nie rzucać się od razu w oczy wszystkim konsumentom, to skumulowany efekt wielu niedoskonałości może stanowić różnicę w projekcie produktu. Właściwe dobranie elementów może zrobić wrażenie na konsumentach, zwłaszcza w dobie masowej produkcji i tanich dóbr jednorazowego użytku. Traktuj każdy element grafiki swojego produktu z szacunkiem.
Dobre projekty są proste
Konsumenci powinni być w stanie szybko i intuicyjnie zrozumieć jak dany produkt ma działać. Nie możesz zagwarantować, że zawsze będą interpretować go w ten sposób, ale powinieneś upewnić się, że twój produkt jest łatwy w użyciu. Konsumenci szybko staną się sfrustrowani i niezainteresowani produktem, który ma nieczytelną grafikę. Nie zawahają się zmienić na inny, który im to umożliwia. Zawsze staraj się spojrzeć na swój produkt z perspektywy osoby, która nigdy wcześniej nie miała z nim do czynienia. Jak można go źle wykorzystać, co może być mylące? Nie zakładaj, że coś jest oczywiste tylko dlatego, że jest oczywiste dla ciebie.
estetyki idzie się nauczyć, najtrudniejsze są początki aby podłapać coś do portfolio